Normal person in weird environment~~

" Biar pelik di mata manusia, tapi cantik di mata Ilahi "

Saturday, December 22, 2012

study week

hai, assalamualaikum.


so i guess, by looking at the picture you know what im going to talk about . yeah ! its study week bro . wa dah nak final dah ni . aduhai, wa tak ready lagi nak final. tapi apakan daya, tetap kene hadapi. 


Sem ni wa ade subjek yang hardcore punye . senior ramai repeat lah kan. subject measurement. memang susah la kan. blaja balik fourier yang wa memang tak suka. ada campur mechatronic sikit sikit. aduhai. memang tak la kan. wa tak paham kenapa wa kene blaja subjek ni, tapi takpe. wa akan teruskan jugak perjalanan hidup wa sebagai student. 


disini, gua nak bagi sikit tips tips menghadapi peperiksaan.
  • baca secara imbas semua panduan, tips and rumusan penting untuk matapelajaran yang akan diambil.
  • tenangkan fikiran dan kuatkan semangat. "Aku boleh lakukannya"
  • Sediakan segala peralatan menulis, mengira dan sebagainya.
  • mohon ibu bapa doa kejayaan.
  • tidur awal bagi otak proses semua maklumat yang dah belajar.
  • solat hajat.
  • banyak kan doa dan tawakal.

tawakal tanpa usaha tiada guna. the main point is usaha anda yo!

gua nak final ni, doakan gua. gua nak maintain pointer 3 and above. doakan gua lulus measurement and semua subjek lain. doakan gua mampu lakukan yang terbaik. and gua tau mostly budak degree nak final gak. so, gua doakan korang kawan-kawan sama ada kenal atau tak. semoga berjaya di dunia dan akhirat.

assalamualaikum.